Butikk DJ eller retter sagt DJ i butikken, dette er mye brukt i utlandet.
Dette er en DJ som spiller god musikk som passer for deres kunder, samtidig
kan djen fungere som en konferansier. Djen kan rope ut de tilbud som finnes
i butikken, dette for å lokke til seg flere. Dette er en lønnsom
investering, dette fordi omsetningen blir som oftest mye høyere en vanlig.

Hvorfor velge DJ Booking Norge AS?

Vi har mange gode referanser fra kjente butikk kjeder og sentere.

Vi har lang erfaring.

Vi har fokus på deres produkter og setter oss godt inn i disse.

Vi vet hva som skal til for at din butikk skal selge.

Hva leverer vi med en butikk DJ?

Vi leverer det dere trenger av lyd og lys som passer til lokalet.

Vi kan levere effekter som får folk til å bli nysgjerrige.

butikk
Hva slags butikker kan bruke en DJ?

Alle typer butikker har nytte av å bruke en DJ.

Vi kan brukes på både enkelt arrangementer, har også mulighet for langtids
kontrakter. Vi kan levere Butikk DJ i Oslo / Østlandsområdet og
Stavangerområde. Selvsagt kan vi levere i hele landet, men da vil det
tilkomme en del reise og oppholds utgifter.

Ta kontakt med vårt kundesenter for mer informasjon og ett uforpliktende tilbud.

Her er hva ledernytt skriver om dette:

 

Salg og markedsføring

Musikk øker omsetningen

En DJ kan brukes til så mangt. I grunnen er det bare fantasien som setter grenser her. En DJ kan faktisk også brukes til å fremme salget i butikken din. Forutsetningen er at du velger en dyktig og erfaren DJ, som skjønner hva du vil ha, og som leser dine kunder på en riktig måte. Slike DJs har DJ Booking Norge AS.

headphone

Mange av oss vil nok huske en DJ som en Disc Jockey, han som med mer eller mindre stø hånd styrte musikken på skoleballet og på utestedene, som gjorde det for noen småkroner, et par gratis pils eller rett og slett fordi han syntes det var gøy. I dag er en DJ definert som en artist, og det han eller hun utøver så absolutt som et yrke. Derfor finnes det også alt fra de glade amatører til profesjonelle DJs. Og DJ Booking Norge AS håndterer de profesjonelle.
Kjenner bransjen ut og inn
-Ja, vi er et landsdekkende selskap med rundt 40 fast tilknyttede DJs i Oslo-området i tillegg til en rekke i og rundt de store byene som Trondheim, Bergen og Stavanger. I tillegg håndterer vi en rekke frilans DJs og såkalt kjendis-DJs, både norske og utenlandske. Og vi formidler DJs til alle mulige arrangementer, fra nattklubber og utesteder til julebord, bryllup, firmafester og fortsatt til skoleball, smiler gründer og daglig leder Flemming Allsted, som fortsatt er aktiv DJ. Han kjenner bransjen ut og inn etter å ha vært DJ siden begynnelsen av 80-årene, og etablerte DJ Booking Norge for 12 år siden da han så at det var et stort marked for denne type tjeneste og et tilsvarende stort behov for å organisere tilbudet.
Lese sitt publikum
-En DJ er i dag langt mer enn en plate-spiller. Han må ha langt flere egenskaper enn tekniske kunnskaper om et musikkanlegg. I tillegg må han eller hun ha inngående kunnskap om musikk, være serviceinnstilt, businessminded, ha karisma, være utadvendt, underholdende og ikke minst kunne lese sitt publikum. Vedkommende må faktisk være en liten psykolog. Jeg kunne skrevet bøker om dette, sier Flemming.
-For en DJ blir på mange måter en slags midtpunkt eller utgangspunkt for et selskap eller arrangement. Det hviler ofte på han om selskapet eller arrangementet blir vellykket eller ikke. På en firmafest er det kun stemning det handler om, i en butikk er det viktig å spore til høyere omsetning og på et utested er målet todelt. Da ønsker eieren både god stemning og høy omsetning, og det blir opp til DJ både å sørge for fullt dansegulv når det er behov for det, og full bardisk når det er hensikten. Alt dette kan han regulere gjennom musikken, hvis han er profesjonell, kan lese sitt publikum og forstår konseptet for kvelden.
musikkBhodeØker omsetningen
-Slik kan en dyktig DJ også bruke musikken til å fremme salget i en hvilken som helst butikk, enten det dreier seg om dagligvarer, klær, sportsatikler eller leker. I utlandet brukes dette konseptet i langt større grad enn her hjemme. I Norge er det fortsatt ikke så mange som har forstått at vi kan være til stor nytte. Men faktum er at en DJ både kan bruke musikken som en miljøskapende ramme og bruke mikrofonen til direkte salgsfremmende budskap, enten det dreier seg om små konkurranser, korte auksjoner eller promotering av butikkens tilbud for dagen. Også her må han eller hun ha evnen til å lese sitt publikum, og velge riktig musikk for nettopp denne butikkens målgruppe. Dette gjør garantert at kundene blir i butikken litt lenger enn de normalt ville, og at de dermed kjøper med seg et par sjokolader eller klesplagg ekstra. Butikkens omsetning øker, og kundene ønsker å komme tilbake nettopp fordi det var så trivelig å handle der, sier Flemming.
Trivsel blant ansatte
-En annen god gevinst for butikken, som det er fort gjort å glemme, er trivselen blant de ansatte. Ved å spille hyggelig og riktig musikk, og bidra med underholdende innslag, øker trivselen blant de ansatte. De vil yte mer, smile mer og være mer utadvendte og serviceminded, som igjen smitter over på kundene. Da er det en glede å være på jobben, og ønsket om å bidra til bedre omsetning og en hyggeligere opplevelse for kundene øker, og kundene på sin side kommer garantert tilbake til en slik trivelig butikk! Derfor blir en DJ et sentralt punkt for en rekke forskjellige viktige mål – god og riktig musikk, underholdning, viktige budskap, trivsel blant kundene, trivsel blant de ansatte, økt omsetning og kundens ønske om å komme tilbake. Det er helt utrolig hva en dyktig DJ kan oppnå for en butikk. DJ’en tar til og med seg sitt eget musikkanlegg og legger alt til rette i butikken sammen med eier eller butikksjefen. Så her er det bare vinn-vinn for alle parter, smiler Flemming Allsted.
Tekst : Terje Myklebost