Bryllups DJ fra DJ Booking Norge AS
Musikk til bryllup er viktig, derfor har vi samlet mange gode DJs som
spiller musikk til ditt bryllup og får de fleste på “dansefot”.
Musikk til bryllup var før preget av en person og ett keyboard, nå er denne tiden over.
DJ i ett bryllup er det billigste og beste alternativet, det er ofte en
blandet forsamling og da vil det være behov for musikk som passer for de
fleste aldersgrupper og type mennesker.
Velge en riktig DJ til et bryllup er veldig viktig, dette er den viktigste dagen for veldig mange. Mange tror at en DJ er enkelt å booke inn selv, her er det mange fallgruver. Vi har gjort dette enklere for deg og alt du trenger er å gi oss litt informasjon rundt det du ønsker. Så plukker vi ut en dyktig DJ vi vet vil skape god stemning på den store dagen, alle de DJene vi er agent for får du kun hos oss. Vi har ingående kunnskap rundt alle våre DJs og vet akkurat hvem som passer til deres fest.
Vi kan tilby følgende til deres bryllup:
- DJ Som kommer med lyd og lys tilpasset størrelsen på lokalet og antall
mennesker, samt spiller den musikken gjestene ønsker. - DJ og en Photo Booth
- DJ og en som “jammer” sammen med DJen på sax, fiolin, congas, trommer, trompet, gitar eller et annet instrument.
- DJ og Karaoke
- DJ og/eller band
- Dekorbelysning til lokalet samt annet av effekter du kan gjøre kvelden til noe helt spesielt.
Noen tips:
Vi har DJs i mange katogorier, en DJ fra oss kan spille musikken dere
ønsker slik som:
– Jazz
– Soul
– Blues
– Reggae
– 60,70,80 og 90 talls
– Svensktopper
– Sving
– Vals
– Gammeldans
– R&B
– Hip Hop
– Dance
– Rock
– Pop
Avtale om DJ:Det viktigste for oss er å vite den type musikk som passer eller ikke
passer i deres bryllup, vi har kun proffesjonelle DJs som er spesialisert på
denne type selskaper. Med dette så vil dere ha sikret en god danse kveld.
Dere inngår en kontrakt med oss, dette sikrer at dere får musikk til
bryllupet selv om den utplukkede DJ skulle bli syk el.
Dere får også tilgang på ulike brudevalser, disse er plukket ut i samarbeid
med flere danseskoler.
Dere får tips til selve gjennomføringen, slik at denne dagen blir
vellykket.
Her kan du lese mer om hva som er viktig for en Bryllups dj.
Viktig:
Husk at denne kvelden kan ikke gjøres på nytt, vi kan sikre at den riktige musikken blir spilt.
Vi har gode referanser og har tatt på oss små og store brylluper for både kjente og ukjente brudepar.
Vi kan levere DJ i Oslo, Trondheim, Stavanger og Bergen.
Vi har også tett samarbeide med mange brudesider i Norge, vi gjennomførte i 2016 600 bryllup.
Vi har en egen temaside vi har kalt bryllupsdj.no her finner du enda mer informasjon
Ønsker du en helt magisk stemning i bryllupet? Spar både tid og penger på å prioritere det som faktisk gir best resultat for bryllupsfesten. Eksperten deler sine beste tips både til live-musikk, DJ og annen underholdning som vil ta et hvert bryllup til et nytt nivå.
Bryllupet er livets største og beste fest – men ikke uten underholdning! Hvordan går man frem og hva bør man tenke på for å maksimere effekten og skape tidenes fest?
Vi tok en prat med Flemming Allsted som står bak DJ Booking Norge og ba han dele sine beste tips til hvordan gi maksimal stemning til en bryllupsdag. DJ Booking Norge tilbyr nemlig alt fra komplett underholdning gjennom hele bryllupsdagen, til det å komme inn på enkelte deler i et bryllup med live-musikk eller DJ og skape stemning.
Underholdning gjennom hele bryllupsdagen
– For en komplett bryllupsdag med underholdning, kan dere begynne med sanger i kirken eller under selve vielsen. Her er det flott med for eksempel en sanger, filionist eller kanskje en trio. Artisten ofte åpner seremonien, har en sang underveis og så avslutter seansen.
– Neste skritt er mottakelsen ved festlokalet, når gjestene ankommer fra kirken. Her kan det hende gjestene må vente litt på brudeparet som er ute og tar brudebilder. Dette er en fin anledning å fortsette med live-musikk, eller man kan kjøre en DJ. Det er også supert å legge inn en aktivitet som engasjerer gjestene og opprettholder stemningen mens de venter, som for eksempel en fotobooth.
– Videre er det middagen, og her er utvalget stort og kun budsjettet som setter en stopper, forteller han. Hva med for eksempel å bruke en stand up-komiker som kan komme inn underveis, eller live-musikk fra solister, duoer, trioer eller kvartetter?
Etter middagen er det mange brudepar som ønsker å ha noen timer før de kutter kaken og tar brudevalsen, men dette fraråder vi.
– Rydd og rigg om lokalet etter middagen, og la folk få strekke på bena. Denne seansen tar ca 30-45 minutter. Og så kjører på med bryllupskaken og kaffe, mener vi.
– Mange tenker at dette blir for nært middagen, men i realiteten er man ofte blitt sulten igjen da bryllupsmiddager strekker seg over mange timer. Men viktigst: Når brudevalsen er overstått er dere nå fullt klare for bare fest! Og det uten avbrytelser eller et program dere må forholde dere til. Slik får både dere – og DJen – bygget opp stemningen jevnt i lokalet – noe som til syvende og sist også vil gjøre at dere får mer ut av både kvelden og festen!
DJ eller live-musikk i bryllup?
– I gamledager var det slik at man hadde band i bryllup, ferdig snakket, men i dag kan en DJ gjøre det aller meste innen musikk; En DJ kan spille alt mulig, og setter dere inn en sideartist i tillegg, får dere det beste av to verdener – både den gode live-stemningen og dj-stemningen.
Saksofonist er et populært valg av en slik sideartist, men det kan også være en på piano eller en som synger. Sideartisten da vil være tilstede store deler av kvelden, og spille litt av og på for å skape stemning uten at det blir for intenst.
Saksofonist er et populært valg av en slik sideartist, men det kan også være en på piano eller en som synger. Sideartisten da vil være tilstede store deler av kvelden, og spille litt av og på for å skape stemning uten at det blir for intenst.
En DJ kan spille alt mulig, og setter dere inn en sideartist i tillegg, får dere det beste av to verdener – både den gode live-stemningen og dj-stemningen.
Bryllups-DJen – en menneskekjenner
– I et bryllup med 90 personer, har du også 90 ulike musikalske syn og 90 ulike typer stemninger. DJ-ens rolle er å være en vekt midt mellom dette. Du må ha utrolig lange sosiale antenner og en utrolig musikalsk teft for å plukke opp stemningene og kombinere disse med undertoner i låtene. Men det er denne kombinasjonen, og ikke låtene i seg selv, som skaper stemningen. Det er den som gjør at folk kommer ut på dansegulvet og blir der kvelden lang, forteller Allsted.
DJ-ene som brukes til bryllup skal derfor ha god kjennskap til musikk helt fra 50-tallet og til i dag. I tillegg må de ha kunnskap om hva en vals, wienervals og foxtrot er, og til musikk generelt. Det å være en bryllups-DJ er derfor noe annet enn en klubb-DJ.
– I tillegg er det hele pakken rundt oppdraget. DJen skal være hyggelig mot folk, forstå rollen han eller hun er i, kle seg riktig, oppføre seg riktig og ikke krenke personvern, forklaring: Som DJ ser man nemlig mye i løpet av en kveld, og man skal som gjest, kjendis eller ei, føle seg trygg og ivaretatt.
– Dette skal være profesjonelt, intimt, privat og er en kveld du ikke kan gjøre om igjen. Da er det viktig at hele konseptet fungerer, fra vi snakker med kunden, DJen snakker med kunden til selve festen, understreker han.
– Det skal være profesjonelt, intimt, privat og er en kveld du ikke kan gjøre om igjen. Da er det viktig at hele konseptet fungerer, fra vi snakker med kunden, DJen snakker med kunden til selve festen.
Les også: Slik skriver dere talen som fengsler
Viktige stemningssettere i bryllup
Underholdning og musikk kanskje det første man tenker på når det kommer til stemningsfaktorer i bryllup, men det finnes også andre elementer som vil være gode støttespillere underveis:
Lyssetting til middagen
Lyssetting er alfa omega! Noen velger full lyssetting fra man sitter til bords. For dette kan man sette opp lys langs veggene eller gå for lysgardiner. Dette vil gi rommet en annen stemning og gir mer fleksibilitet i farger, skarphet og lysstyrke. Perfekt dersom dere skal ha bryllup i et forslamlingslokale med dårlig belysning for eksempel.
Stemningsskapere til hagebryllup
For hagebryllup anbefaler vi å bruke profesjonelle lyslenker. Dette gir en helt annen opplevelse enn de du får hos Ikea eller Clas Ohlson både i lysstyrke og fleksibilitet. Vi snakker 100 meter med mulighet for forlengelse – så her kan du virkelig få bohemstemningen selv i den tristeste hage!
Ekstra stemning på dansegulvet
Forestill deg et lokale med dempet belysning. Lavtliggende røyk siger inn over dansegulvet og der midt i skyen stiger dere frem og utfører brudevalsen. Men det stopper ikke der! Midt under koreografien i deres mest iøynefallende kast eller omfavnelse – skyter det plutselig fyrverkeri frem flere steder i lokalet! Dette heter tørrgnister og en en helt ufarlig måte å lage gnister innendørs. Disse fontene med stjerneskudd kan gjemmes rundt i lokalet og times slik at du får effekten til ønsket tidspunkt. De lar seg også fange på bilder – og vil gi helt magiske bilder av for eksempel brudevalsen!
Tips!
Få unike minner fra bryllupet med en Mirror Booth. Her kan gjestene lage videohilsener, tegne beskjeder på glasset og ta bilder! Helt unik og interaktiv aktivitet som garatert vil bli en snakkis!Les mer om Mirror Booth hos Lyd123.no
Rigging av lokalet for maksimal stemning
Skal du ha dansegulv i samme rom som der dere har middagen, omorganiserer dere (les: hjelpere!) etter middagen. Det er også nå dere endrer på lyssettingen i lokalet. Litt senere på kvelden demper dere det ytterligere.
For dansegulvet er det fint med noen lys som beveger seg og skaper stemning med ulike fargetoner. Dette er noe DJen har med seg og monterer samtidig som han/hun setter opp høyttalerne. Slik får du umiddelbart endret stemningen i lokalet fra mat til fest.
Videre er det alfa omega å ha baren der musikken er, forteller Allsted. Og dersom lokalet er stort, gjør rom for at folk kan sette seg unna høyttalerne.
– Vi bruker profesjonell lyd. Det vil si at stemningen og opplevelsen av både musikken og dialogen over bordet blir bedre. Billig og dårlig lyd gjør nemlig at det er vanskelig å høre hverandre. Med profesjonell lyd er den mer komprimert, klarere og forstyrrer ikke alle stemmeleiene. Du kan ha lyden på full guffe, uten å plage de eldre generasjonene.
Hva koster DJ og live-musikk til bryllup?
Det er som Allsted sier, kun budsjettet som setter grenser på hva man kan få til. Men for å gi noen pekepinner på hva dere kan forvente og holde av i budsjettet, koster en DJ fra 8.000-10.000 kr. Dette er med høyttaler og lys til dansegulvet. For en artist, som saksofonist eller sanger, ligger dette også på ca. 8.000 kr. For totalt 16.000-20.000 kr. har du altså solid underholdning som strekker seg fra brudevalsen til ut i de sene nattetimer.
Booker dere DJ gjennom DJ Booking Norge er det de som er ansvarlige for at DJ og artistene møter opp. Slik er dere sikret og slipper arbeidet ved eventuell sykdom hvor dere her er garantert en profesjonell erstatter. De sørger også for kvalitet i leveransen og profesjonalitet hos aktørene.
Tips!
Booker dere underholdning gjennom DJ Norge Booking, får dere også avslag på andre produkter de har, som for eksempel lysslenker og fotobooth.
Nysgjerrig på hvordan underholdning kan bidra til å skape tidenes bryllupsfest for dere? Ta kontakt med DJ Booking Norge.
Trenger du selskapslokaler, så ta en kikk innom våre sider under “Selskapslokaler”
Noen nyttige linker:
www.dittbryllup.no – Her finner du mye informasjon om ditt eget bryllup.
www.brudepikene.no – Vil du ha en som organiserer ditt bryllup?
www.bryllupsguiden.no – Stedet du finner det meste om ditt bryllup.